office@odu.ro
  Tel: 0040 744 556 594 Fax: 0365 882 236

PAVAJE PIETONALE/AUTO

PAVAJE PIETONALE/AUTO
    La construcțiile subterane, ca garaje, pasaje, etc., nu se pot neglija aspectele amenajării acoperișului acestuia. În funcție de structura de rezistență, valorificarea acestor zone, atât estetic cât și funcțional, poate lua forme din cele mai diverse. Poate fi numai pentru acces pietonal, parc, teren de joacă, teren de sport, în cazul strucrurilor mai grele o parcare suplimentară cu vegetație, spațiu expozițional etc..
   Și în acest caz, înaintea întocmirii planului de amenajare peisagistică, pe lângă considerațiile impuse de planul urbanistic general și zonal, în cazul construcțiilor existente, se va realiza un studiu privind structura de rezistență și portanța elementelor acoperișului prin expertizarea tehnică, pentru evaluarea nivelului de siguranţă disponibil la încărcări verticale şi seismice în situaţia existentă şi după realizarea acoperişului verde.
    La structurile noi, proiectarea construcţiei va ține cont de sarcinile mărite de greutate a amenajării supraterane, și se face conform reglementărilor în vigoare pentru toate construcțiile din clasele respective de importanţă.
PAVAJE PIETONALE/AUTO

    La construcția unui pavaj pietonal sau auto, deasemenea, se are în vedere înclinația, care trebuie să aibă între 2, pentru flux pietonal și 2,5 % pentru trafic auto. Nu se admite instalarea pe o înclinație 0, deoarece, fără declivitate, acumularea apei este inevitabilă. Pe lângă aceasta, elementul cheie va fi stratul de drenaj rezistent la presiuni mari și care să asigure eliminarea apei fără altă structură de scurgere.

    După modurile posibile de utilizare, ținând cont de preferințele beneficiarului, de portanța construcției subterane, acoperișurile verzi tip pavaj se pot amenaja în principiu, în patru variante. Aceste tehnologii, desigur nu sunt rigid definite, ele se adaptează la caracteristicile specifice fiecărui obiectiv în parte:
  1. Pietonale
  2. Auto
  3. Vehicule grele (pompieri, salvare etc.)
  4. ”Verde”
PAVAJE PIETONALE/AUTO

    Varianta 1. Pietonale
    Acest tip de acoperiș verde este destinat în special circulației pietonale, pe suprafețe cu portanță mai scăzută. Se pot amenaja poteci și zone pentru plimbare, printre care se întind zone verzi cu vegetație.
Date tehnice: ­
  • Greutate: 250­-700 kg/m² ­
  • Grosime: 120­-400 mm ­
  • Înclinație: 1­-5° (2­-9%) ­
  • Sarcină: max. 400 KN/m²
Structura constructivă orientativă:
  • La baza pavajului se întinde, cu rol de alunecare și distribuire a sarcinii, un complex multistrat format dintr­un strat de separaţie folie de polietilenă de înaltă densitate (HDPE) de 0,2 mm şi un strat de Geotextil de 3­-6 mm cu rol de protecţie.
PAVAJE PIETONALE/AUTO

  • Plăci de drenaj de 10 mm, interconectate pentru a forma un strat de drenaj unitar, cu greutate redusă, rezistent la o sarcina maximă de 400 KN/m².
  • Filtru voal de particule din fibre de polipropilenă de 3 mm, pentru prevenirea colmatării cu particule a stratului de drenaj.
  • Strat de bază pietriș (sort 0­-22 mm) în grosime de 70 – 100 mm, cu rol de egalizare a sarcinii sau de formare a înclinației (opțional). Dacă acoperișul verde va avea aceeași înclinație cu a suprafeței construite, acest strat nu mai este necesar. Greutatea structurii, în acest caz, va fi de 250 kg/m².
  • Substrat mineral sau din materiale reciclate în grosime de 30-­50 mm, acesta fiind stratul de bază pentru stratul de suprafață, având deasemenea și rol de distribuție a sarcinii, etc. Se poate compune dintr­un amestec cu proporții diferite, din granule de țiglă șpliț, perlit, piatră ponce, zgură vulcanică, fibre de turbă, fire vegetale biodegradabile măcinate de regulă la granulații între 1–40 mm. Cel mai important criteriu pentru alegerea unui anumit tip de substrat vor fi capacitatea de stocare a apei, care poate varia între 25 și 40 % din volum, permeabilitatea și stabilitatea structurală.
PAVAJE PIETONALE/AUTO

  • Strat de suprafață, după cerințe: dale iarbă formând o structură tip fagure, însămânțată cu gazon, pavaj, iarbă, beton etc.. Desigur acest strat va avea aspectul definit în planul de amenajare peisagistică.

    Varianta 2. Trafic auto
    Dacă s­a stabilit că structura de rezistență a acoperișului unuei construcții subterane poate suporta sarcini induse de greutăți mai mari, ca circulație pietonală intensă sau autoturisme, printre căile de acces definite pentru vehicule ușoare se pot realiza zone verzi, cu gazon, plante, arbuști. Urmărind ca acoperișul verde să aibă o greutate scăzută, o metodă de amenajare ar fi următoarea:
    Date tehnice: ­
  • Greutate: 250­-700 kg/m² ­
  • Grosime: de la 180 mm ­
  • Înclinație: 1-­5° (2-­9%) ­
  • Sarcină: max. 25 KN/m² și vehicule de 2,5t
PAVAJE PIETONALE/AUTO
    Structura acoperișului verde:
  • La baza pavajului se întinde, cu rol de alunecare și distribuire a sarcinii, un complex multistrat format dintr­un strat de separaţie folie de polietilenă de înaltă densitate (HDPE) de 0,2 mm şi un strat de Geotextil de 3­-6 mm cu rol de protecţie.
  • Strat de drenaj format din plăci cu grosime nominală de 60 mm, având greutatea de 3,5 kg/m², sarcina maximă fiind de 695 KN/mp. Plăcile de drenaj se interconectează, rezultând un drenaj care nu se întrerupe, neavând nevoie de alte soluții de scurgere sub pavaj. Elementele de drenaj pot fi umplute cu roca vulcanica poroasa care creste rezistenta la compresiune insa nu impiedica drenajul
  • Filtru voal de particule de 3 mm, din fibre polipropilenă pentru prevenirea acumulării de nămol în placa de drenaj
  • Strat de bază pietriș de 0 – 32 mm sau 0 – 45 mm, în grosime de minim 150 mm, cu rol de egalizare a sarcinii, asigurând portanța stratului de suprafață.
PAVAJE PIETONALE/AUTO

  • Substrat mineral sau din materiale reciclate în grosime de 30­-50 mm, acesta fiind stratul de bază pentru stratul de suprafață, având deasemenea și rol de distribuție a sarcinii, etc.. Se poate compune dintr­un amestec cu proporții diferite, din granule de țiglă șpliț, perlit, piatră ponce, zgură vulcanică, fibre de turbă, fire vegetale biodegradabile măcinate de regulă la granulații între 1–40 mm. Cel mai important criteriu pentru alegerea unui anumit tip de substrat vor fi capacitatea de stocare a apei, care poate varia între 25 și 40 % din volum, permeabilitatea și stabilitatea structurală.
  • Strat de suprafață, 100 – 120 mm, după cerințe: dale iarbă, pavaj, beton etc.. Acest strat se va construi conform opțiunii alese pentru aspectul final, putându-­se planta ierburi, perene, flori, arbuști pentru a crea un aspect vizual de impact, sau a asigura o funcționalitate adecvată.
PAVAJE PIETONALE/AUTO

    Varianta 3. Vehicule grele
    Există situații în care amplasamentul unui garaj, a unei parcări sau orice alt tip de construcție subterană impune ca acoperișul acestuia să poate fi folosit drept cale de acces pentru autovehicule de tonaj mai mare, cum ar fi autospecialele folosite de echipele de intervenții în situații de urgență. Construcția unor asemenea tipuri de acoperișuri verzi are anumite particularități, în afară de condițiile generale avute în vedere. Și în cazul acesta se pot amenaja zone verzi, cu gazon, plante, arbuști, urmărindu­se totodată ca structura să aibă greutate totală pe suprafață scăzută.
    Date tehnice: ­
  • Greutate: 1000 kg/m² ­
  • Grosime: de la 550 mm ­
  • Înclinație: 1­-5° (2-­9%) ­
  • Sarcină: max. 160KN/m² și vehicule de 16t
PAVAJE PIETONALE/AUTO

Structura acoperișului verde:
  • La baza pavajului se întinde, cu rol de alunecare și distribuire a sarcinii, un complex multistrat format dintr­un strat de separaţie folie de polietilenă de înaltă densitate (HDPE) de 0,2 mm şi un strat de Geotextil de 3-­6 mm cu rol de protecţie.
  • Strat de drenaj format din plăci cu grosime nominală de 60 mm, având greutatea de 3,5 kg/m², sarcina maximă fiind de 695 KN/m². Plăcile de drenaj se interconectează, rezultând un drenaj care nu se întrerupe, neavând nevoie de alte soluții de scurgere sub pavaj.
  • Se umple adânciturile cu granule minerale poroase, de 8-­16 mm, pentru a mări rezistența la presiune a stratului de drenaj.
  • Se întinde un filtru voal de particule de 3 mm, din fibre polipropilenă pentru prevenirea acumulării de nămol în placa de drenaj
  • Strat de bază pietriș de 0 – 32 mm sau 0 – 45 mm, în grosime de minim 150 mm, cu rol de egalizare a sarcinii, asigurând portanța stratului de suprafață.
PAVAJE PIETONALE/AUTO

  • Substrat mineral sau din materiale reciclate în grosime de 30­-50 mm, acesta fiind stratul de bază pentru stratul de suprafață, având deasemenea și rol de distribuție a sarcinii, etc.. Se poate compune dintr­un amestec cu proporții diferite, din granule de țiglă șpliț, perlit, piatră ponce, zgură vulcanică, fibre de turbă, fire vegetale biodegradabile măcinate de regulă la granulații între 1–40 mm. Cel mai important criteriu pentru alegerea unui anumit tip de substrat vor fi capacitatea de stocare a apei, care poate varia între 25 și 40 % din volum, permeabilitatea și stabilitatea structurală.
  • Strat de suprafață, 100 – 140 mm, după cerințe: dale iarbă, pavaj, beton etc. Acest strat se va întinde în grosimi diferite, în funcție de opțiunea aleasă între gazon sau dale cu iarbă așezate în structură tip fagure.
PAVAJE PIETONALE/AUTO

    Varianta 4. ”Verde”
    Acest tip de acoperiș verde se poate construi în mai multe variante, în funcție de destinație, elementul comun fiind gazonul, ca strat de suprafață. Putem vorbi de terenuri de sport, cu portanță mai scăzută, centre expoziționale, ocazional sau acces de mașini de mare tonaj, ocazional sau permanent. Astfel, în funcție de modul de utilizare proiectat, se modifică compoziția diferitelor straturi componente, ale acoperișului verde, generând diferențe de greutate totală, de grosime, etc..
    Date tehnice: ­
  • Greutate: 380-600 kg/m² ­
  • Grosime: 240­-350 mm ­
  • Înclinație: 1-­5° (2-­9%) ­
  • Sarcină: max. 40 – 220 KN/m² ­
  • Retenție de apă: 50% ­
  • Coeficient de descărcare: 0,5 ­
  • Acumulare apă: 20 – 35 l/m²  
PAVAJE PIETONALE/AUTO
Elemente care compun structura acoperișului verde:
  • La baza pavajului se întinde, cu rol de alunecare și distribuire a sarcinii, un complex multistrat format dintr­un strat de separaţie folie de polietilenă de înaltă densitate (HDPE) de 0,2 mm şi un strat de Geotextil de 3­-6 mm cu rol de protecţie.
  • Strat de drenaj format din plăci cu grosime nominală de 60 mm, având greutatea de 3,5 kg/m², sarcina maximă fiind de 695 KN/m². Plăcile de drenaj se interconectează, rezultând un drenaj care nu se întrerupe, neavând nevoie de alte soluții de scurgere sub pavaj.
  • Se umple adânciturile cu granule minerale poroase, de 8-­16 mm, pentru a mări rezistența la presiune a stratului de drenaj.
  • Se întinde un filtru voal de particule de 3 mm, din fibre polipropilenă pentru prevenirea acumulării de nămol în placa de drenaj.
  • Strat de bază pietriș de 0 – 32 mm sau 0 – 45 mm, în grosime de minim 150 mm, cu rol de egalizare a sarcinii, asigurând portanța stratului de suprafață. 
PAVAJE PIETONALE/AUTO

  • Substrat mineral sau din materiale reciclate în grosime de 200 mm, acesta fiind stratul de bază pentru stratul de suprafață, având deasemenea și rol de distribuție a sarcinii, etc.. Se poate compune dintr­un amestec cu proporții diferite, din granule de țiglă șpliț, perlit, piatră ponce, zgură vulcanică, fibre de turbă, fire vegetale biodegradabile măcinate de regulă la granulații între 1–40 mm. Cel mai important criteriu pentru alegerea unui anumit tip de substrat vor fi capacitatea de stocare a apei, care poate varia între 25 și 40 % din volum, permeabilitatea și stabilitatea structurală.
  • Strat de suprafață, gazon, însămânțat sau preferabil în formă de rulouri vegetale, cu specii de iarbă pentru circulație intensă, plante ornamentale, etc.. Toate sarcinile maxime amintite se referă la o stare cu saturație de 100% cu apă. În condiții uscate, portanța se reduce la 60–70% din valoarea nominală.
    Pentru a afla costurile acoperișului verde de tip pavaje pietonale/auto cereți oferta de preț personalizată punându-ne la dispoziție cât mai multe detalii (planuri, proiecte, sectiuni, sau doar poze, descrieri ale proiectului Dvs).
CERERE OFERTA
Cod de validare
TRIMITE
      Vă asigurăm consultanță în realizarea acoperișurilor și teraselor verzi, cu pavaje pietonale/auto amenajate deasupra la construcțiile subterane, ca garaje, pasaje, care pot fi pentru acces pietonal, parc, teren de joacă, teren de sport, sau în cazul strucrurilor mai grele o parcare suplimentară cu vegetație, sau spațiu expozițional.
Vă stăm la dispoziție încă din faza de proiectare ca Dumneavostră să beneficiați de soluțiile optime pentru fiecare proiect de acoperiș verde. Realizăm la cheie, întreținem pe termen lung acoperișuri, terase verzi, intensive și extensive cu materiale de construcții durabile, folosind rulouri de vegetație special cultivate pentru acoperiș verde fie ea extensivă, intensivă sau de tip peisaj. Fiecare amenajare de acoperiș verde realizat de noi va avea cel mai bun raport cost/eficiență/siguranță în exploatare, oferindu-vă soluții de sistem de terasă verde adaptate specific proiectului Dvs. Aceasta poate fi hală industrială proiectată cu acoperiș verde cu vegetatație extensivă, sau clădire de birouri cu terasă verde intensivă având locuri de recreere, odihnă, sau un centru comercial cu parcare si acoperiș verde intensiv tip peisaj situat pe acoperișul clădirii. Indiferent dacă doriți un acoperiș verde extensiv sau unul intensiv, de tip peisaj sau grădină, sau dacă structura de rezistență a acoperișului actual vă obligă la realizarea unui acoperiș cu vegetație ultraușoară sau ușoară, dacă doriți ca funcția ecologică al acoperișului verde să fie completată și de montarea de panouri solare, sau vă doriți o grădină verticală amplasată pe pereții interiori sau exteriori, vă stăm la dispoziție cu proiecte, soluții de sistem, devize de acoperiș verde, consultanță de specialitate.


 










Acceptăm lucrări în:
Abrud, Adjud, Agnita, Aiud, Alba Iulia, Aleșd, Alexandria, Amara, Anina, Aninoasa, Arad, Ardud, Avrig, Azuga, Babadag, Băbeni, Bacău, Baia de Aramă, Baia de Arieș, Baia Mare, Baia Sprie, Băicoi, Băile Govora, Băile Herculane, Băile Olănești, Băile Tușnad, Băilești, Bălan, Bălcești, Balș, Băneasa, Baraolt, Bârlad, Bechet, Beclean, Beiuș, Berbești, Berești, Bicaz, Bistrița, Blaj, Bocșa, Boldești-Scăeni, Bolintin-Vale, Borșa, Borsec, Botoșani, Brad, Bragadiru, Brăila, Brașov, Breaza, Brezoi, Broșteni, Bucecea, București, Budești, Buftea, Buhuși, Bumbești-Jiu, Bușteni, Buzău, Buziaș, Cajvana, Calafat, Călan, Călărași, Călimănești, Câmpeni, Câmpia Turzii, Câmpina, Câmpulung Moldovenesc, Câmpulung, Caracal, Caransebeș, Carei, Cavnic, Căzănești, Cehu Silvaniei, Cernavodă, Chișineu-Criș, Chitila, Ciacova, Cisnădie, Cluj-Napoca, Codlea, Comănești, Comarnic, Constanța, Copșa Mică, Corabia, Costești, Covasna, Craiova, Cristuru Secuiesc, Cugir, Curtea de Argeș, Curtici, Dăbuleni, Darabani, Dărmănești, Dej, Deta, Deva, Dolhasca, Dorohoi, Drăgănești-Olt, Drăgășani, Dragomirești, Drobeta-Turnu Severin, Dumbrăveni, Eforie, Făgăraș, Făget, Fălticeni, Făurei, Fetești, Fieni, Fierbinți-Târg, Filiași, Flămânzi, Focșani, Frasin, Fundulea, Găești, Galați, Gătaia, Geoagiu, Gheorgheni, Gherla, Ghimbav, Giurgiu, Gura Humorului, Hârlău, Hârșova, Hațeg, Horezu, Huedin, Hunedoara, Huși, Ianca, Iași, Iernut, Ineu, Însurăței, Întorsura Buzăului, Isaccea, Jibou, Jimbolia, Lehliu Gară, Lipova, Liteni, Livada, Luduș, Lugoj, Lupeni, Măcin, Măgurele, Mangalia, Mărășești, Marghita, Medgidia, Mediaș, Miercurea Ciuc, Miercurea Nirajului, Miercurea Sibiului, Mihăilești, Milișăuți, Mioveni, Mizil, Moinești, Moldova Nouă, Moreni, Motru, Murfatlar, Murgeni, Nădlac, Năsăud, Năvodari, Negrești, Negrești-Oaș, Negru Vodă, Nehoiu, Novaci, Nucet, Ocna Mureș, Ocna Sibiului, Ocnele Mari, Odobești, Odorheiu Secuiesc, Oltenița, Onești, Oradea, Orăștie, Oravița, Orșova, Oțelu Roșu, Otopeni, Ovidiu, Panciu, Pâncota, Pantelimon, Pașcani, Pătârlagele, Pecica, Petrila, Petroșani, Piatra Neamț, Piatra-Olt, Pitești, Ploiești, Plopeni, Podu Iloaiei, Pogoanele, Popești-Leordeni, Potcoava, Predeal, Pucioasa, Răcari, Rădăuți, Râmnicu Sărat, Râmnicu Vâlcea, Râșnov, Recaș, Reghin, Reșița, Roman, Roșiorii de Vede, Rovinari, Roznov, Rupea, Săcele, Săcueni, Salcea, Săliște, Săliștea de Sus, Salonta, Sângeorgiu de Pădure, Sângeorz-Băi, Sânnicolau Mare, Sântana, Sărmașu, Satu Mare, Săveni, Scornicești, Sebeș, Sebiș, Segarcea, Seini, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Sighetu Marmației, Sighișoara, Simeria, Șimleu Silvaniei, Sinaia, Siret, Slănic, Slănic-Moldova, Slatina, Slobozia, Solca, Șomcuta Mare, Sovata, Ștefănești, Argeș, Ștefănești, Botoșani, Ștei, Strehaia, Suceava, Sulina, Tălmaciu, Țăndărei, Târgoviște, Târgu Bujor, Târgu Cărbunești, Târgu Frumos, Târgu Jiu, Târgu Lăpuș, Târgu Mureș, Târgu Neamț, Târgu Ocna, Târgu Secuiesc, Târnăveni, Tășnad, Tăuții-Măgherăuș, Techirghiol, Tecuci, Teiuș, Țicleni, Timișoara, Tismana, Titu, Toplița, Topoloveni, Tulcea, Turceni, Turda, Turnu Măgurele, Ulmeni, Ungheni, Uricani, Urlați, Urziceni, Valea lui Mihai, Vălenii de Munte, Vânju Mare, Vașcău, Vaslui, Vatra Dornei, Vicovu de Sus, Victoria, Videle, Vișeu de Sus, Vlăhița, Voluntari, Vulcan, Zalău, Zărnești, Zimnicea, Zlatna,
Judete:
Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vaslui, Vâlcea, Vrancea,
Statiuni turistice, balneoclimaterice de interes național:
Amara, Azuga, Buşteni, Buziaş, Băile Govora, Băile Felix, Băile Herculane, Băile Olăneşti, Băile Tuşnad, Câmpulung Moldovenesc, Cap Aurora, Călimăneşti-Căciulata, Costineşti, Covasna, Eforie Nord, Eforie Sud, Geoagiu-Băi, Gura Humorului, Jupiter, Mamaia, Mangalia, Moneasa, Neptun-Olimp, Poiana Braşov, Predeal, Pucioasa, Slănic, Saturn, Sinaia, Sângeorz-Băi, Slănic-Moldova, Sovata, Târgu Ocna, Târgu-Neamţ, Techirghiol, Vatra Dornei, Venus, Voineasa,
Statiuni turistice, balneoclimaterice de interes local:
1Mai, Albac , Albeştii de Muscel , Arieşeni, Balvanyos, Bazna, Bălţăteşti, Băile Homorod, Băile Turda, Băile Băiţa, Borsec, Borşa, Bran, Breaza, Călacea, Cheia, Crivaia, Durău, Harghita-Băi, Horezu, Izvoru Mureşului, Lacu Roşu, Lacu Sărat, Lipova, Moieciu, Ocna Sibiului, Ocna Şugatag, Păltiniş, Pârâul Rece, Praid, Săcelu, Sărata Monteoru, Secu, Semenic, Snagov, Stâna de Vale, Straja, Soveja, Tăşnad, Timişu de Sus, Tinca, Trei Ape, Vălenii de Munte, Vaţa de Jos, Zona Fântânele, Zona Muntele Băişorii.